Werk in uitvoering!

2 mei 2019 - Madiana, Gambia

Vandaag was het gedaan met de rust. Vanmorgen hebben we een bezoek gebracht aan Roots Nursery School.

IMG_2481IMG_2483IMG_2482

Het schooltje op steenworpafstand van ‘onze’ compound. We hadden de vraag gekregen van Jannike en Marije (2 docenten uit de omgeving Emmen) of we daar rijst en olie wilden brengen voor ze. Op de foto’s is te zien dat het 100 kilo rijst en 20 liter olie is geworden!

IMG_2486

De kinderen zijn blij met spontaan bezoek. We schudden sommige handjes zeker 6 keer. Twee docenten spelen een potje voetbal met een groep kinderen. De sfeer op dit schooltje voelt goed aan. Het hoofd van de school komt ons zeggen dat we Jannike en Marije heel hartelijk moeten bedanken; dus dat doen we dan hierbij ;-)

IMG_2484

En dan volgt een race tegen de klok. Dozen halen, uitzetten, sorteren, zakken vullen met een goede mix van kleding, lakens en andere goederen. Dat is ook precies de reden dat dit verhaal wat korter is dan jullie gewend zijn…

IMG_2495IMG_2497IMG_2496

het werken is gedaan, we pakken een biertje en spenderen de laatste avond op Toubabokunda mijmerend en terugkijkend. Morgenvroeg delen we deze 40 zakken kleding uit in de buurt en dan maken we ons klaar voor de terugreis. Zojuist hebben we ingecheckt en besloten dat we morgenavond in het vliegtuig het laatste reisverhaal schrijven. Dan maken we dus de eindstanden bekend. Dat verhaal zullen we pas zaterdag uploaden aangezien we zaterdagmorgen om 5 uur hopen te landen in Brussel.

Voor nu: slaap lekker en tot gauw!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Heleen, Bert en Ilse:
    2 mei 2019
    Geniet nog even van jullie laatste ( Super drukke) dag en een goede reis gewenst.
  2. Marije:
    2 mei 2019
    Jullie ook erg bedankt! Geniet nog even van het uitdelen van de spullen en alle dankbare mensen en een fijne terugreis gewenst! 🍀
  3. Carina:
    3 mei 2019
    Nou Ellen , goed werk verricht zie ik,goede reis terug hoor😃
  4. Lonneke Verhage:
    3 mei 2019
    Succes met uitdelen en de race tegen de klok ;-)
    Goede reis!
  5. Christel:
    3 mei 2019
    Wat is het snel gegaan (voor jullie ook?) Echt heel veel goeds gedaan! Jullie zijn toppers! Goede terugreis 😘
  6. Deli Karstens:
    3 mei 2019
    Wat een werk, wat een werk! Goed gedaan meiden. Een heel fijne laatste dag en vooral een goede reis terug. Poep en moep.