On your marks... ready for take off...!

21 april 2019 - Machelen, België

Al dagen appen we elkaar:

E: “Heb jij de kaas besteld?”

S: “Ja, haal jij het morgen?”.

E: “Heb jij ook zo’n zin?”

S: “Ja! Kan niet wachten?”

E: “Malariatablet vergeten vanmorgen!!”

S: “Doos!!!”

E: “Oordoppen!”

Al dagen gooien we van alles in de koffer: 3,5 kilo tandpasta, 1,5 kilo kaas, een schort voor Lamin (docent houtbewerking), tig doosjes met medicijnen, babymelkpoeder, fotocamera voor een student journalistiek, foto’s, geld, zaadjes voor groente, kauwgom, smeerspul voor een knie, telefoon… en dan hebben we nog niks van onszelf in de koffer gestopt.

Vanmiddag rond half vier zijn we vertrokken uit Hoogeveen. Pa, ma, Ed, Joris en Marijn zwaaiden ons uit. Op het moment dat ik (El) naast me kijk, zie ik een jankende Stef… Dat zijn de eerste tranen… dat er maar weer vele mogen volgen de komende dagen ;-)

Inmiddels zitten we buiten bij Hotel van der Valk in Brussel aan een wit wijntje, een schaaltjes nootjes staat ernaast. Het is een gek idee dat we nu in deze luxe zitten en morgen in een andere wereld gaan komen. We zitten in een prachtig luxueus hotel en typen ons eerste reisverhaal. We kijken uit op het vliegveld vanwaar we morgen om 11.30 uur vertrekken. Bij het hotel zit niet alleen een restaurant, een bar en weet ik hoeveel faciliteiten, maar we kijken zelfs uit op een ijsbaantje! (Zie foto: kijk maar goed achter de glazen wijn).

De eerste spin is al gespot door Stef! Het bleek er in ieder geval eentje te zijn die niet veel voorkomt in Europa. Weet iemand de naam toevallig (zie foto)?

Voor nu genieten we van ons wijntje, de nootjes en het heerlijke weer. Morgen reizen we af naar Banjul, daarna door naar Madiana en dan zullen we wel zo moe zijn dat we na een Julbrew biertje in bed rollen. Kortom: dinsdagavond zal er wel weer een verhaal komen. Tot dan!

Stevelien en Ellen

1. Dina:
    Succes en ook veel plezier. Groetjes aan iedereen in Gambia 😚😎
  2. Alied en Freek-Jan:
    21 april 2019
    Ali heeft het huis gelucht en het meubilair staat op de veranda. Zoals in het Airbnb onderkomen hoort,staat jullie biertje af te koelen......nu jullie nog afkoelen.....
  3. Elles:
    21 april 2019
    Ik kijk weer uit naar jullie mooie verhalen! Heel veel plezier samen en een goeie vlucht naar Gambia!!!
  4. Marya:
    21 april 2019
    Ready to read! Heel veel succes, tranen en lachen. Ik vind jullie weer super! Goede vlucht morgen! Liefs
  5. Christel:
    21 april 2019
    We wensen jullie een goede reis (met een lach en een traan 😉) toe! Natuurlijk gaan we jullie verhalen volgen 😙😙
  6. Jan en Riek Ensing:
    22 april 2019
    Goeie reis veel plezier, wij gaan de tulpenroute fietsen!!!!!
  7. Miranda:
    22 april 2019
    Heel veel plezier en succes. Liefs ons